söndag 3 november 2013

Sköna söndag

Idag har jag haft 4 unga och mycket härliga lunchgäster som med god aptit tog sig an fläskfilégrytan och ugnsbakade potatisar och den nyttiga salladen som är ett måste...det är alltid lika uppiggande att sitta tillsammans och prata och få tillfälle att ställa lite frågor och även få svar... det är så mycket annat som tar deras uppmärksamhet för det mesta :) Nu väntar ny vecka och jag hoppas att jag vaknar pigg och frisk imorgon- just nu är det som om förkylningen lurar.
Veckan blir som vanligt varierad och med många intressanta möten med människor i olika åldrar.
Tågtrafikmöte och kollektivtrafikberedning och en lektion i ekodriving blir det också - spännande att se hur mitt körsätt bedöms!
En viktig händelse senare i veckan blir kvällsarbetspasset på Hemvården i Skultorp där jag får möjlighet att följa med några undersköterskor i deras viktiga arbete.
Det är ju några år sedan jag arbetade inom vården så det känns angeläget att få träffa personal och få en bild av hur deras arbetssituation är.
Givetvis kommer jag att återkomma med nya inlägg inom kort.
Önskar att måndagen bjuder på både bättre väder och ny energi i kroppen!
// Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar