måndag 18 november 2013

Redan ny spännande vecka!

Dagarna flyger iväg och helgen likaså- rensning och sortering av papper, några sköna promenader på berget och trevlig samvaro med bästa barnen gör att det känns skönt att börja ny vecka.
Idag har jag varit på Rydskolan och den sjätteklass som jag träffade förra måndagen. Härliga barn som med olika förutsättningar jobbar på och som vill lära sig mycket, tack vare de engagerade lärare och pedagoger som dagligen finns där för dem. Jag är glad att jag fick möjlighet att träffa dem och få information om deras vardag. 
I eftermiddag var jag på verkställande utskott i Distriksstyrelsen och sen var det dags att cykla till Arena Skövde och handbollsmatchen där vi Socialdemokrater var matchvärd ikväll.
iFK Skövde förlorade tyvärr mot Alingsås efter en bra första halvlek, men de sista minuterna orkade inte Skövde hålla emot och matchen slutade 22-29.
Det var roligt att få dela ut priser till bästa spelare i respektive lag och även ett extra pris till någon som var extra bra eller stack ut.... Det blev Linus Lake i Skövde som fick det priset, han har varit skadad en tid och är nu tillbaka och gjorde en bra match med många mål.


Nu väntar lite läsning inför morgondagens möten och givetvis håller jag alla tummar och tår för Sveriges herrar i VM - kvalet i fotboll - ett lag som MÅSTE vinna mot Portugal imorgon kväll!
Veckan blir som vanligt varierande och spännande och jag återkommer snart igen!

Så här fin reklam visas på varje handbollsmatch  i Arena Skövde då IFK Skövde spelar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar