fredag 8 november 2013

Lärorik torsdagkväll i Skultorp


 För alla nyfikna
Hur blev det nu med Ekodriving och sparsam körning?
Joo, det gick riktigt bra och roligt var det också- nu ska jag planera min körning och verkligen tänka framförhållning och miljö. 

På eftermiddagen åkte jag ut till Skultorp och Hemvårdens lokal för följa med personal på passet kl.16.00-22.00 och blev utrustad med en tung, men synlig och varm jacka.
15 planerade besök runt om och i Skultorp blev det, med en fikapaus vid 19- tiden.
Härliga möten med " kunder" / vårdtagare och många bra samtal om deras tillvaro och behov blev det under kvällen. Jag känner stor ödmjukhet över personalens sätt att arbeta och bemöta människor i deras egna hem , som är en utmaning. Det ställer stora krav på respekt och känsla för dem som ska ha hjälp men också för mötet med deras anhöriga.
Jag kommer att komma tillbaka till Hemvården en heldag i december och det ser jag redan fram emot.
Två måndagar i följd ska jag " skugga en lärare" i klass 6 på Rydskolan och det blir också  en lärorik och nyttig erfarenhet att ta med mig.
Nu blir det långpromenad och frisk luft för att samla kraft till en tung dag imorgon när färden går till Karlstad och begravning av en anhörig. Livet är inte rättvist och ilskan över vad sjukdomar gör med våra kroppar blir extra stor när det drabbar nära och kära. Jag vill uppmana alla att stödja insamlingar till forskning och särskilt till Cancerfonden.
Ha en trevlig helg därute.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar