onsdag 6 november 2013

Redan onsdag kväll!

Många intressanta möten fyller dagarna och tiden rusar iväg...imorse blev dock jag överrumplad av isiga trottoarer och det tog längre tid än vanligt att promenera till stadshuset- men jag gillar att gå med hörlurar i öronen och lyssna på dagens eko och bli uppdaterad med nyheter. 
Dagens första möte startade kl. 08.00 med information om planerade  kommunala byggprojekt  och följdes av en Dialog om tågtrafik med flera grannkommuner. Det är både inför kommande år och ända till 2035 - och att få vara med och kunna påverka  Skövdes och Skaraborgs del känns angeläget.
Förresten-
Visste du att Skövde är på femte plats när det handlar om biobesök per invånare i Sverige?
( man lär sig många saker)
Igår kväll var jag med på premiärfilmen på Skövde filmfestival med många andra som var nyfikna på vilken film som skulle visas på Odeon denna tjugonde filmfestival i Skövde..Strax före sju satt en förväntansfull publik och lyssnade på årets invigningstalare Anders Ericsson  som för drygt drygt 23 år sedan tog inititivet till att bilda en förening vars mål var att genomföra en filmfestival.

Premiärfilmen var Final Cut - Ladies and Gentlemen (som kan rekommenderas!)

Imorgon  efter lunch blir det spännande - jag ska köra  en testbil på Arenaområdet och då handlar det om Ekodriving- är jag en " bra förare " eller behöver jag tänka annorlunda blir den stora frågan.

Jag har ett kvällspass att göra från kl 16.00-22.00 då jag är inbokad med personal från Hemvården i Skultorp, det ska bli intressant och spännande att få följa med dem.

Återkommer med fler återblickar inom kort.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar