söndag 10 november 2013

En sorgsen helg

Livet är inte rättvist.
Igår var jag och familjen i Karlstad för begravning av en kär anhörig 
som kämpat i flera år och som inte ville släppa taget om livet i första taget men som till slut fick ge upp. Det blev en fin och stämningsfull dag med många nära och kära i kyrkan.
Att samlas efteråt i hemmet med champagne i glasen till en uppdukad buffé var helt enligt hennes vilja och det kändes gott att så många ville dela den stunden.
Idag har många uppvaktat sina fäder och flera har tänt ljus för dem som inte längre är med oss.
Jag saknar min far ofta och önskar att han fått se och uppleva sina barnbarns uppväxt och så mycket annat som hänt under dessa år.
En uppmaning till oss alla är att ta vara på dagen, livet och varandra.
- livet är en gåva och för en del blir det långt och bra men för vissa blir det ett abrubt avslut.
Jag känner med alla anhöriga som blir lämnade med all sin sorg och saknad.
Ska nu förbereda mig för en ny spännande vecka som börjar på Rydskolan 07.45 imorgon då jag ska " skugga en lärare" i klass 6 två måndagar i rad. Det ska bli mycket intressant och lärorikt.
Ha det gott därute.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar