fredag 24 januari 2014

Borta bra men hemma bäst


Ytterligare en sprängfylld vecka där jag tillbringat 3 dagar i Stockholm.
 Tillsammans med ca 70 Skaraborgska fackliga företrädare och några politiker tar jag nu med hem
 massor av energi, argument och kunskap inför detta viktiga supervalår! 
Det känns väldigt inspirerande att få vara med i valrörelsen och sprida vår politik. I går em lyssnade vi på valledaren Janne Larsson som gav oss en väldans massa peppning och faktakunskap.
Det är inte svårt att känna engagemang och vilja att gå ut till väljarna och berätta om varför vi behöver ändra färdrikting och byta regering: 
Det är just nu ca 77000 arbetslösa i åldrarna 17-24 år
Det är 72000 människor i vårt land som varit arbetslösa mer än 2 år
Under 2013 ökade sjukskrivningstalen i Sverige med 20 000 personer och antalet är nu ofattbara 
170 000 personer
Sjunkande skolresultat
Ökade klyftor
Uttag av vinster i välfärden 
Sänkta skatter
Bristande underhåll av vägar och järnväg
Det finns så mycket att berätta så det känns inte alls svårt att åka hem till Skaraborg och börja med valarbetet och valrörelse!


Jag hann även med SKL( Sveriges kommuner och landsting) och Demokratiberedning och träff med arbetsgrupp om Unga och Demokrati- det är en förmån att få vara en del av SKL och få möjligheten att få lära sig nytt varje gång vi ses och få insikt och vetskap om nya utredningar, betänkanden, projekt och informationer av kompetenta och kända människor i vårt land.
Det allra bästa är kamratskapet jag känner med mina partikollegor från hela landet och möjligheten att få dela med sig av erfarenheter och goda exempel till varandra när vi ses varje månad.
Imorgon kväll är det dags för Idrottsgalan i Arena Skövde, med nästan 1000 gäster och det ser jag verkligen fram emot... extra kul att gruppen Vocal Troupe är med på scenen och där bästa dottern är med och sjunger.
Ha en härlig helg på er- det ska jag ha🌹


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar