lördag 21 december 2013

Sista arbetsveckan innan Jul

En minst sagt omväxlande vecka är nu snart till ända.
I måndags var jag med hemtjänstpersonalen i Skultorp hela dagen och det gjorde mig glad och full av beundran över de som arbetar med våra äldre. Det finns så mycket engagemang och erfarenhet hos flera av dem som jag träffade, det visades respekt och omtanke och jag är nöjd över att jag fick följa med personalen under 2 arbetspass för att se hur deras arbete är.
 
 Det blev tyvärr också några dagar med förkylning och feber som tagit mycket energi-  jag har provat Kan Jang, te med honung, gurglat whisky och suttit insvept i filtar....men nu mår jag bättre igen.
I slutet av veckan skrev media inte bara i Skövde utan i rikspressen om den moderata, manliga lokalpolitiker som fick göra " en pudel" efter att ha uttalat sig nedlåtande och kränkande över lärarkåren- det visar avsaknad av omdöme och respekt.
Julklappsinköpen på stan i torsdagskväll blev extra mysig då Vocal troupetjejerna sjöng på torget.
Det börjar kännas att det snart är Jul och idag inhandlade jag en fin julgran som nu på eftermiddagen blivit klädd och upplyst.
Nu är jag mätt och belåten efter " kändisjulbordet " på Scandic Billingen där 110 gäster avnjutit en väldans massa god mat. Jag bidrog med honungsrevbensspjäll som jag tyckte de tillagat bra.

Leif Walterums gubbröra fick väl godkänt och Katarina Jonssons räkomelett smakade också bra.
En extra poäng går även till Anders Flankings köttbullar och Orienterings Helena Janssons vegetariska Janssons frestelse.
Nu blir det julklappsinslagning och imorgon fortsätter julförberedelserna- men årets sista handbollsmatch för IFK Skövde finns det tid för imorgon em .
Kul att få höra jullåtar av Vocal troupetjejerna innan matchen och under pausen.
En positiv avslutning: nu har det vänt, vi går mot ljusare tider!
Vill önska er alla en riktigt God Jul. 🎅
Ta vara på ledigheten och passa på att umgås med släkt och vänner -
Passa på att läsa den där boken som legat och väntat på att få bli öppnad 📚
Marie





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar